Τρίτη 17 Μαΐου 2011
Ερώτηση των βουλευτών της ΔΗΑΡ: Φώτη Κουβέλη, Θανάση Λεβέντη, Γρηγόρη Ψαριανού για την σύνδεση της Ελευσίνας με μέσα σταθερής τροχιάς
Προς τους κ. κ. Υπουργούς:
- Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
- Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας
Θέμα: Αξιοποίηση του ανενεργού Σιδηροδρομικού Διαδρόμου του ΟΣΕ Αγίων Αναργύρων- Ελευσίνας-Ναυπηγείων, Ελευσίνας-Μεγάρων
Στο Θριάσιο Πεδίο διαμένουν περισσότεροι από 100.000 κάτοικοι, ενώ παράλληλα στον εξυπηρετούμενο πληθυσμό θα μπορούσε κανείς να προσθέσει τους περίπου 100.000 εργαζόμενους στις παραγωγικές μονάδες της περιοχής, καθώς και τους διερχόμενους από και προς την Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησο, Ήπειρο και τα νησιά του Ιονίου. Η καθημερινή συγκέντρωση διαμένοντος, εξυπηρετούμενου και διερχόμενου πληθυσμού στην περιοχή, συνεπάγεται έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση και ρύπανση.
Με την έναρξη λειτουργίας της γραμμής του Προαστιακού σιδηροδρόμου, Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος-Κιάτο η εξυπηρέτηση της περιοχής βελτιώθηκε σε ένα ποσοστό, κυρίως όμως όσον αφορά στην σύνδεση της βόρειας εμπορικής ζώνης του Θριασίου με τα Ανατολικά και βόρεια προάστια της Αττικής. Τα αραιά δρομολόγια του προαστιακού σιδ/μου και η κακή συνδεσιμότητα με τα αστικά κέντρα της Ελευσίνας, του Ασπροπύργου και της Μάνδρας αλλά και την παραλιακή εμπορική ζώνη, δεν συνέβαλαν αρκετά στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας και την σωστή λειτουργία των οδικών αξόνων.
Με την εκτίμηση ότι η νέα γραμμή θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες μετακίνησης από και προς την Δυτική Αττική και το Θριάσιο πεδίο, η σιδηροδρομική γραμμή του ΟΣΕ Αγίων Αναργύρων- Ασπροπύργου-Ελευσίνας-Ναυπηγείων Ελευσίνας-Μεγάρων έπαψε να λειτουργεί. Όμως, ο χαμηλός δείκτης εξυπηρέτησης του προαστιακού, όπως αποδεικνύεται από την υφιστάμενη κατάσταση για την περιοχή, φανερώνει την ανάγκη για περαιτέρω σύνδεση της περιοχής με μέσα σταθερής τροχιάς, με την ενδεχόμενη αξιοποίηση της υφιστάμενης σιδ/κης γραμμής.
Η αξιοποίηση του ανενεργού Σιδηροδρομικού Διαδρόμου τ. ΣΠΑΠ (ΟΣΕ) Αγίων Αναργύρων- Ελευσίνας-Ναυπηγείων Ελευσίνας-Μεγάρων ως Αστικό-Προαστιακό Μέσο Σταθερής Τροχιάς αναμένεται να έχει μεγάλες ωφέλειες για τη περιοχή ,αλλά και για την μετακίνηση των πολιτών. Μια δρομολόγηση τέτοιου μέσου σταθερής τροχιάς θα έχει ως αποτέλεσμα την ασφαλή και έγκαιρη μετακίνηση κατοίκων και εργαζομένων, τη συμβολή στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της ευρύτερης περιοχής, την επίτευξη της έγκαιρης μετάβασης από την Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο στην μητροπολιτική περιοχή της Αττικής και τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων, οι οποίοι παράλληλα αναμένεται να αυξηθούν από την μετακίνηση του κέντρου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) από το Λιμάνι του Πειραιά στον Σταθμό του ΟΣΕ στον Ασπρόπυργο (Αττική Οδός).
Κοινή διαπίστωση όλων των επιστημόνων, των συγκοινωνιολόγων, των περιβαλλοντικών οργανώσεων, των ενώσεων πολιτών αλλά και των κρατικών φορέων είναι η ανάγκη περιορισμού της χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου και η ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς και μάλιστα του τραίνου, που είναι εξαιρετικά υποβαθμισμένο στη χώρα μας.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
Είναι στις προθέσεις τις κυβέρνησης η επέκταση του δικτύου των Μέσων Μεταφοράς Σταθερής Τροχιάς με την αξιοποίηση της υπάρχουσας ανενεργής Σιδηροδρομικής Γραμμής του ΟΣΕ, Αγίων Αναργύρων- Ελευσίνας-Ναυπηγείων, Ελευσίνας- Μεγάρων; Αν ναι, υπάρχει σχετικό χρονοδιάγραμμα;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου