Τετάρτη, 6 Απριλίου 2011

Πρωτοβουλία πολιτών: Διεκδικούμε το ΜΕΤΡΟ ΔΥΤΙΚΑ/ 1η ανακοίνωση

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ: ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΔΥΤΙΚΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ (6/4/2011)

Συγκροτήθηκε πρόσφατα Πρωτοβουλία από πολίτες της Δυτικής Αθήνας και εργαζόμενους της περιοχής με στόχους :

α) Να λειτουργήσουν άμεσα οι νέοι και έτοιμοι σταθμοί στο Χαϊδάρι και στο Περιστέρι
β) Να επεκταθεί η γραμμή 3 του ΜΕΤΡΟ προς Πειραιά και η γραμμή 2 προς Ίλιον ώστε να καλύψει και τις ενδιάμεσες περιοχές.
γ) Να επεκταθεί το Μετρό και προς την Ελευσίνα.

Εμείς, οι κάτοικοι της Δυτικής Αθήνας, αισθανόμαστε όμηροι στα πολιτικοοικονομικά παιχνίδια, της διαπλοκής και της διαχρονικής μίζας. Ενώ η κυβέρνηση χωρίς καθυστέρηση επέβαλε δραματικές αυξήσεις 40% στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών που οδηγούν τους πολίτες στα όρια της απόγνωσής τους, την ίδια ώρα η επέκταση των γραμμών προς Χαϊδάρι - Πειραιά και Ανθούπολη, που θα εξυπηρετούσε δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους, έχει «κολλήσει». Δυστυχώς οι ιθύνοντες και οι εμπλεκόμενοι με τη SIEMENS δεν μπορούν να κατανοήσουν ή δεν είναι σε θέση να αναλάβουν το οποιοδήποτε πολιτικό κόστος για να λειτουργήσουν οι έτοιμοι σταθμοί.

Οι σταθμοί Χαϊδαρίου και Περιστερίου που ήταν προγραμματισμένοι να λειτουργήσουν από το 2008, η ημερομηνία μετατέθηκε για το 2009, μετά για τον Μάρτιο του 2010, στη συνέχεια για τον Μάιο του 2011 και τώρα μαθαίνουμε ότι δεν υπάρχει αρμόδιος φορέας που να μπορεί να εγγυηθεί καμία ημερομηνία!!!  Γνωρίζουμε ότι οι σταθμοί είναι έτοιμοι. Όμως σύμφωνα με  πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν και δεν διαψεύστηκαν,  οι επεκτάσεις του μετρό  προς τα νότια και δυτικά προάστια έχουν µπλοκάρει λόγω του συστήματος της σηµατοδότησης και οι σταθµοί απλώς υπάρχουν και οι εγκαταστάσεις φθείρονται από την αχρηστία. (ΚτΕ 12/2/11,ΤΑ ΝΕΑ 4/3/11, Ελευθεροτυπία 5/4/11).

Ο λόγος των συνεχών αναβολών, σύμφωνα με τους «αρμοδίους», είναι η εμπλοκή των κυβερνήσεων με τηSIEMENS για το σύστημα τηλεδιεύθυνσης, αναβολές για τις οποίες οι πολίτες της Δυτικής Αθήνας και του Πειραιά δεν έχουν καμία ευθύνη και συμμετοχή.  Η μόνη τους ευθύνη είναι ότι έχουν ήδη πληρώσει πανάκριβα ένα έργο που δε λειτουργεί.

Κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, οι τοπικοί κομματικοί παράγοντες της κυβέρνησης ασχολούνται, όχι με το σκάνδαλο της καθυστέρησης, αλλά με την ονοματοδοσία του νέου σταθμού στο Χαϊδάρι. Καταγγέλλουμε λοιπόν τη διαχρονική αφωνία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης η οποία :

α)            Δεν διεκδίκησε χώρο στάθμευσης στο σταθμό Αιγάλεω, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό,
β)   Ανέχτηκε να δημιουργηθεί ένας αντιαισθητικός τσιμεντένιος όγκος στάθμευσης απέναντι από το δημαρχείο Αιγάλεω, ενώ η αρχική σχεδίαση ήταν να γίνει υπόγειος,
γ)   Δεν διεκδίκησε (ή μάλλον ήταν αντίθετη) να επεκταθεί η γραμμή 2 στο νοσοκομείο Αττικό,
δ)   Δεν ενημερώνει τους κατοίκους και δεν υπερασπίζει το δικαίωμα της οικονομικής μετακίνησης με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ειδικότερα με το ΜΕΤΡΟ.

Η χρησιμότητα του ΜΕΤΡΟ είναι αδιαμφισβήτητη καθόσον είναι ένα ασφαλές και γρήγορο μέσο μετακίνησης που συμβάλλει στην οδική ασφάλεια, στην προστασία τους περιβάλλοντος καθώς και στην εξυπηρέτηση και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.
Η άμεση λειτουργία του σταθμού στο Χαϊδάρι ο οποίος ανεξάρτητα από τις εξαγγελίες κινδυνεύει να είναι τερματικός, εκτός από τους μόνιμους κατοίκους και τους εργαζόμενους στην ευρύτερη περιοχή, θα εξυπηρετήσει και τους εκατοντάδες επισκέπτες και νοσηλευόμενους στο ΨΝΑ Δρομοκαΐτειο και στο Γενικό Νοσοκομείο Δυτικής Αττικής (πρώην Λοιμωδών), ενώ η επέκτασή του προς Πειραιά θα εξυπηρετήσει και το Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας.

Επειδή λοιπόν εμείς οι κάτοικοι της Δυτικής Αθήνας έχουμε δικαιώματα στη δημόσια συγκοινωνία και επειδή δεν μπορούμε να παραμείνουμε παρατηρητές στο «πολιτικοοικονομικό» παιχνίδι που παίζεται, καλούμε κάθε υπεύθυνο πολίτη που δεν θέλει να παραμείνει θεατής να συμμετάσχει στους αγώνες που θα αναπτυχθούν για να διεκδικήσουμε:
ü Την άμεση λειτουργία  των έτοιμων σταθμών στο Χαϊδάρι και στο Περιστέρι.
ü Την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς τον Πειραιά, το Ίλιον και την Ελευσίνα.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ: ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΔΥΤΙΚΑ

6 σχόλια:

  1. Μην ανησυχείτε, παιδιά. Οι έτοιμοι σταθμοί θα λειτουργήσουν και πρώτος αυτός του Χαϊδαρίου. Απ' ο,τι έχω ακούσει έχει ηδη κάνει τους ελέγχους της στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ η επιτροπή του υπουργείου υποδομών που θα ξεμπλέξει τα έργα αν είναι "γκρίζα" λόγω SIEMENS και το πόρισμα της είναι θέμα χρόνου. Άλλωστε, αυτές οι επεκτάσεις είναι έτοιμες στο 95%. Μην ξεχνάμε ότι περιμένουμε και τους νέους συρμούς από Ιαπωνία το φθινόπωρο για να έχουμε ικανοποιητική συχνότητα δρομολογίων με τους νέους σταθμούς.

    Οσο για την επέκταση στον Πειραιά, στις 14 αυτού του μηνός λήγει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

    Τώρα για το Ίλιον, είναι μέσα στα σχέδια της επέκτασης του μετρό, αλλά νομίζω ότι θα προηγηθεί η πρώτη φάση της γραμμής 4 ΑΛΣΟΣ ΒΕϊΚΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ. Κύκλοι θέλουν και τις δυο επεκτάσεις να δημοπρατούνται τον επόμενο χρόνο. Το κόστος τους είναι μεγάλο, όμως. 1δις και 800 εκ. αντίστοιχα.

    Για Ελευσίνα δεν νομίζω αφού δεν είναι καν στα σχέδια επέκτασης. Το ιδανικό (και οικονομικό) για την Ελευσίνα είναι να αξιοποιηθεί ως επίγειο μετρό/τραμ η μετρική γραμμή του ΟΣΕ που περνά μέσα από την πόλη, όπως έγινε και στην Πάτρα. Μέχρι τότε, λεωφορεία που θα συνδέουν την Ελευσίνα με τον πολύ κοντινό προαστιακό σταθμό ΜΑΓΟΥΛΑ -και αύξηση των δρομολογίων του- θα μπορούσε να αποτελέσει μια ικανοποιητική λύση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Διόρθωση: Στις 12 του μηνός λήγει η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την επέκταση στον Πειραιά. Πρόσφατα, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έδωσαν το πράσινο φως για την επέκταση. Τσουλάει αργά και αθόρυβα... :-Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κατ΄ αρχάς θερμά συγχαρητήρια για τα "Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών".

    Για την Ελευσίνα συμφωνούμε... Αυτή είναι η βασική πρόταση που μας έχει καταθέσει μέλος της Πρωτοβουλίας μας, κάτοικος Ελευσίνας. Να αξιοποιηθεί η υπάρχουσα γραμμή που περνά μέσα από την πόλη. Οικονομική λύση, ούτε απολλοτριώσεις ούτε σχεδιασμοί κ.λπ. Σαφώς χρειάζεται πολιτική βούληση.

    Για το Ίλιον ναι... έχουν αξαγγελθεί τα σχέδια...

    Όμως δεν είμαστε γενικά ήσυχοι... έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι δεν θα προχωρήσουν οι επεκτάσεις και πως οι σταθμοί που είναι έτοιμοι θα κασθυτερήσουν. Μακάρι να λειτουργήσουν άμεσα... και να ασχοληθούμε με άλλα θέματα...
    Η δημιουργία της πρωτοβουλίας πολιτών ξεκινάει από την αναξιοπιστία των κυβερνήσεων κ.λπ. Με την ευκαιρία...
    Μέλος της Πρωτοβουλίας θέλησε να μάθε πότε θα δωθεί στη λειτουργία ο σταθμός Χαϊδάρι, έστειλε mail πρόσφατα στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και η εταιρεία δεν δεσμεύτηκε με ημερομηνία ούτε κατά προσέγγιση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ προφανώς δεν δεσμεύτηκε επειδή δεν γνωρίζει πότε θα βγει και κυρίως ποιό θα είναι το πόρισμα του ελεγκτικού συνεδρίου του υπουργείου υποδομών.

    Αν τελικά βρεθούν μπλεγμένα τα πράγματα, τότε μάλλον θα υπάρξουν καθυστερήσεις οι οποίες εικάζω ότι θα λυθούν μέχρι το φθινόπωρο, που θα έρθουν και οι νέοι συρμοί. Μάλιστα, η ATTIKO METRO έχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι η SIEMENS είναι θηλιά στο λαιμό, επειδή τα συστήματα της εν λόγω εταιρείας δεν μπορούν να συνεργαστούν με άλλης που θα μπορούσε να δοθούν οι εργασίες και να μην υπάρξουν καθυστερήσεις.

    Στην αρχή είχα τις αμφιβολίες μου ότι είναι ένα τέχνασμα για να συνεχίσουν τη συνεργασία με την εν λόγω και να μην ζητηθούν πίσω οι μίζες των εμπλεκομένων. Μετά από συζήτηση με άτομο που γνωρίζει καλά τα πράγματα, επιβεβαίωσε ότι τα συστήματα της SIEMENS δεν μπορούν να συνεργαστούν με άλλα, οχι τουλάχιστον ως μόνιμη και πάνω απ' ολα ασφαλής λύση.

    Ασφαλώς, τίποτε από αυτά δεν θα μας απασχολούσε αν είχαν φιλότιμο και σεβασμό στη θέση τους οι εκάστοτε ανευθυνουπεύθυνοι και ήξεραν ότι θα τους κοπεί το χέρι όποιου το βουτήξει σε μέλι που δεν του ανήκει...

    Τεσπά, αναμένουμε με αισιοδοξία και θετική σκέψη το πόρισμα που ελπίζουμε να είναι καθαρό ώστε να δοθούν σε λειτουργία αυτοί οι σταθμοί.

    Για τις επεκτάσεις, πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι δεν θα γίνουν γιατί "λεφτά δεν υπάρχουν". Τα έργα των επεκτάσεων θα μπουν σε συγχρηματοδότηση του ΕΣΠΑ κατά 50% και δεν θα υπάρξει πρόβλημα, αν τελικά πετύχουν να μετατρέψουν ένα μέρος των αστικών συγκοινωνιών σε κερδοφόρο. Άλλωστε, οι νέες επεκτάσεις είναι επένδυση για μεγαλύτερα μελλοντικά κέρδη για το μετρό -το οποίο είναι από τις ελάχιστες κερδοφόρες δημόσιες εταιρείες- και νομίζω ότι θα τις επιδιώξει με κάθε τρόπο.

    Όπως και να έχει, αναμένουμε τις εξελίξεις και καλή αρχή στην κίνηση σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή