Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2013

Νέος σχεδιασμός για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής - Κριτήριο η κερδοφορία ή η εξυπηρέτηση των επιβατών?


Ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης παραδέχτηκε ότι ότι "παρατηρείται αραίωση των δρομολογίων για λόγους οικονομικών περικοπών
------------------------
Νέο σχεδιασμό για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής, καθώς και άμεση δημοπράτηση νέων γραμμών του Μετρό, υποσχέθηκε ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σε παρέμβασή του στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, η οποία ενέκρινε την τοποθέτηση του Γρηγόρη Δημητριάδη στη θέση του προέδρου του ΔΣ του ΟΑΣΑ. 

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, το νέο ΔΣ του Οργανισμού θα επεξεργαστεί έναν νέο σχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, «με βάση τις ανάγκες όπως προέκυψαν μετά την κρίση», καθώς όπως παραδέχθηκε, απλώς παρατηρείται αραίωση των δρομολογίων για λόγους οικονομικών περικοπών. 

«Χρειάζεται νέος σχεδιασμός, γιατί ο σημερινός είναι μιας άλλης εποχής, προ κρίσης. Είμαστε ακόμα ακριβοί, με χειρότερες υπηρεσίες», ανέφερε ο κ. Χρυσοχοΐδης. 

«Πρέπει να αποφασίσουμε τι συγκοινωνίες θέλουμε, με ποιες υποδομές, τι επίπεδο υπηρεσιών- και κυρίως, πώς θα γίνουμε πάρα πολύ ευέλικτοι στο επίπεδο παροχής υπηρεσιών και τη λειτουργία των επιχειρήσεων, ώστε να αποκομίσουμε οφέλη από τη μείωση του κόστους. 

Υπάρχει πχ το ζήτημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που θα οδηγήσει σε τεράστια εξοικονόμηση πόρων, μέσω της πάταξης της εισιτηριοδιαφυγής και το ζήτημα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, ώστε να ξέρει ο επιβάτης τι ώρα περνά το λεωφορείο, το τραμ και το μετρό», ανέφερε ο υπουργός. 

Εξάλλου, ο κ. Χρυσοχοΐδης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ομαλή διεξαγωγή των εργασιών στη διαδρομή του Μετρό από την Αγία Μαρίνα ως τον Πειραιά, όπως επίσης και το τμήμα Αιγάλεω- Χαϊδάρι- Πειραιάς. 

Άμεσα ξεκινά η δημοπράτηση του έργου που θα συνδέει το νοσοκομείο του Ευαγγελισμού με το Άλσος Βεΐκου, αξίας 1 δισ. ευρώ, το οποίο θα εξυπηρετήσει περιοχές όπως το Γαλάτσι και η Λαμπρινή. 

«Πολύ γρήγορα», αναμένεται να ξεκινήσει η μελέτη της επέκτασης του Μετρό προς τη Γλυφάδα, με προϋπολογισμό 250 εκατ. ευρώ- ένα έργο «πολύ εύκολο κατασκευαστικά». 

Σε εξέλιξη βρίσκεται η μελέτη της επέκτασης του Μετρό από το Περιστέρι προς το Ίλιον, η δημοπράτηση της οποίας θα είναι έτοιμη σε περίπου έξι μήνες. 

Όσον αφορά, εξάλλου, το Τραμ, «το έργο που ενώνει το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας με το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, είναι ωριμότατο και προχωρά πολύ γρήγορα. Η μελέτη του τμήματος "Δημοτικό Θέατρο-Καλλίπολη", θα χρηματοδοτηθεί άμεσα, γρήγορα, για να δούμε πότε θα το εντάξουμε ως έργο», ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών. 

Για την τοποθέτηση του κ. Δημητριάδη ως επικεφαλής του ΟΑΣΑ και την αναστελέχωση του ΔΣ του Οργανισμού, ο κ. Χρυσοχοΐδης διευκρίνισε πως κρίθηκε αναγκαία, καθώς συν τοις άλλοις, το προηγούμενο Διοικητικό Συμβούλιο δεν αξιοποίησε πόρους 35 εκατ. ευρώ ετησίως, που προβλέπονταν από τα άλλα υπουργεία (και κυρίως το υπουργείο Εργασίας) για τον ΟΑΣΑ. 

Ο Γ. Δημητριάδης από πλευράς του, επιφυλάχθηκε να ενημερωθεί πληρέστερα για τις ανάγκες του Οργανισμού, άμα τη αναλήψει των καθηκόντων του - ενώ μεταξύ άλλων, έθεσε ως στόχο «να μεταφέρουμε το πνεύμα που διέπει τη λειτουργία του Μετρό και στα άλλα μέσα μεταφοράς». 

Αξίζει τέλος να σημειωθεί η δήλωση του κ. Χρυσοχοΐδη, πως με δική του εντολή, θα φέρει η στάση του Μετρό στην Ηλιούπολη το όνομα του δολοφονηθέντος αγωνιστή της ειρήνης και πολιτικού Γρηγόρη Λαμπράκη. 

«Αν δώσατε τέτοια εντολή, καλό είναι να δοθούν και άλλα ονόματα σε σταθμούς του Μετρό», παρενέβη ο προεδρεύων, Γιάννης Τραγάκης. 

Ο διορισμός του κ. Δημητριάδη εγκρίθηκε από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε «παρών», η ΔΗΜΑΡ και οι ΑΝΕΛ ψήφισαν "λευκό", ενώ το ΚΚΕ και η Χρυσή Αυγή καταψήφισαν, δίνοντας στην ψήφο τους -με δήλωσή τους το κάθε κόμμα- χαρακτήρα αντίθεσης στη γενικότερη κυβερνητική πολιτική στις αστικές συγκοινωνίες.

ΠΗΓΗ: NOOZ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου