Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2012

Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012, 11:30π.μ.



Τρέχουμε για τα μνημεία στα ίχνη της Ιεράς Οδού  
5η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚo ΠΟΔΗΛΑΤo ΔΙΑΔΡΟΜή

Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012, 11:30π.μ.

Στον απόηχο των εκδηλώσεων της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, η MONUMENTA, ο Γιώργος Αμυράς και ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου – Φίλοι της Φύσης τρέχουν για τα μνημεία για ασφαλή και οικολογική μετακίνηση στην πόλη, συνδιοργανώνοντας την 5η ΠολιτιστικοΠοδηλατοΔιαδρομή στα ίχνη της Ιεράς Οδού.

Την Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012, στις 11:30 π.μ., τρέχουμε με τα ποδήλατά μας για να γνωρίσουμε την κυριότερη Ιερά οδό της αρχαιότητας, που συνέδεε την Αθήνα με την Ελευσίνα, και η οποία διατηρήθηκε στην ίδια περίπου θέση με μικρές αποκλίσεις μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα. Η αρχαία Ιερά οδός βρίσκεται σήμερα κάποιες φορές κάτω από το οδόστρωμα του ομώνυμου σύγχρονου δρόμου ή εκατέρωθέν του. Κατά την διάρκεια των έργων διαπλάτυνσης του δρόμου αλλά και των διαφόρων έργων υποδομής τις τελευταίες δεκαετίες, με κυριότερο την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς το Αιγάλεω, αποκαλύφθηκαν μεγάλα τμήματα της αρχαίας οδού και δόθηκε η δυνατότητα να εντοπιστούν, έστω και αποσπασματικά η πορεία της, αλλά και τα παρόδια νεκροταφεία, τα ιερά και οι βιοτεχνικές εγκαταστάσεις που την πλαισίωναν σε όλο της το μήκος.

Λίγα λόγια για τη διαδρομή
Η συνάντησή μας γίνεται στην Πλατεία του Κεραμεικού, λίγα μέτρα μακριά από το σημαντικότερο νεκροταφείο της αρχαίας Αθήνας, όπου βρίσκεται το Δίπυλο και η Ιερά Πύλη από την οποία ξεκινούσε κάθε φθινόπωρο η μεγάλη πομπή των Ελευσινίων Μυστηρίων. Η διαδρομή, των 8,4 χλμ θα ακολουθήσει την Ιερά Οδό μέχρι την Μονή Δαφνίου, και στην πορεία θα γίνουν τέσσερις στάσεις.
Η πρώτη στάση θα γίνει μετά την διασταύρωση με την οδό Κωνσταντινουπόλεως, στο ύψος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου. Στην περιοχή αυτή βρισκόταν η τοποθεσία Σκίρον και άρχιζε ο μεγάλος ελαιώνας της πεδιάδας του Κηφισού. Τη θέση της αρχαίας οδού δείχνει και η βρύση του Τούρκου διοικητή των Αθηνών Χασεκή, που τμήμα της διατηρείται στο χώρο του Πανεπιστημίου. Ανάμεσα στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και τη γέρικη «ελιά του Πλάτωνα» υπήρχε ιερό της Δήμητρας και της Κόρης. Στην περιοχή αυτή κατά την κατασκευή ενός φρέατος εξαερισμού του ΜΕΤΡΟ, αποκαλύφθηκε ένα μικρό αλλά καλοδιατηρημένο τμήμα της αρχαίας οδού. Στην μικρή εκκλησία του Αγίου Σάββα στο νότιο κράσπεδο της σημερινής οδού εντοιχισμένα αρχαία μάρμαρα φαίνεται να ανήκουν σε μνημεία της Ιεράς Οδού.
Η δεύτερη στάση θα γίνει στο σταθμό του Ελαιώνα, όπου σε μεγάλο βάθος εντοπίστηκε η κοίτη του Κηφισού, ενώ σε άλλο χώρο του ίδιου σταθμού αποκαλύφθηκαν τρία «βάθρα θεμελίωσης» λίθινης γέφυρας. Η γέφυρα του Κηφισού ήταν γνωστή για τους «γεφυρισμούς», πειράγματα μεταξύ των ανθρώπων της πομπής.
Συνεχίζοντας την πορεία δυτικά, ακολουθεί ο Δήμος του Έρμου με τα πλούσια ταφικά ευρήματα.
Η τρίτη στάση θα γίνει στο Σταθμό του Αιγάλεω όπου αποκαλύφθηκε το καλύτερα σωζόμενο τμήμα της Ιεράς Οδού.
Στα όρια του σημερινού Δήμου Χαϊδαρίου η Ιερά Οδός αποκαλύφθηκε σε μεγάλη έκταση στο βόρειο κράσπεδο της σημερινής.
Η τέταρτη στάση θα γίνει απέναντι από το ΨΝΑ Δρομοκαΐτειο, όπου βρέθηκαν δύο μεγάλοι ταφικοί περίβολοι και βάθρο ταφικού μνημείου.
 Η διαδρομή θα ολοκληρωθεί στην βυζαντινή Μονή Δαφνίου, με το εξαιρετικής σημασίας Καθολικό του 11ου αιώνα, που είναι στο σύνολό της μνημείο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.

Συνάντηση: Πλατεία Κεραμεικού, απέναντι από το Γκάζι
Διαδρομή-Ξενάγηση: κατά μήκος της Ιεράς Οδού από τον Κεραμεικό μέχρι την Μονή Δαφνίου
Διάρκεια: περίπου 2,5 ώρες στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η επιστροφή των ποδηλατών στην αφετηρία
Απαραίτητος εξοπλισμός: ποδήλατο, κράνος, φωτογρ. μηχανή, παγούρι με νερό.
Χορηγός επικοινωνίας

Τετάρτη 29 Αυγούστου 2012

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ.Χατζιδάκης για το ΜΕΤΡΟ - Εισητήρια - Γραμμές κ.λπ/ Οι επτά "ετοιμοι" σταθμοί του ΜΕΤΡΟ θα παραθοδούν τμηματικά το 2013 (αντί να λειτουργούν από το 2009)

 [Θα παραδοθούν σύμφωνα με τον κ.Χατζιδάκη οι "έτοιμοι σταθμοί: Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι) - Σεπτέμβριο 2013/ Περιστέρι, Ανθούπολη - Απρίλιος 2012/ Προς Ελληνικό - Ιούλιο 2012]

Με την καταπολέμηση τηςλαθρεπιβίβασης και τη θέσπισηηλεκτρονικού εισιτηρίου θα επιχειρήσει η κυβέρνηση να ενισχύσει τα έσοδα των οργανισμών συγκοινωνιών της Αττικής, προκειμένου να αποφευχθεί η προβλεπόμενη από το Μνημόνιογια τις αρχές του 2013 αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων στα Μέσα Μεταφοράς.
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κωστής Χατζηδάκης, ξεκινά άμεσα συντονισμένη προσπάθεια προκειμένου ως το τέλος του έτους να περιοριστεί κατά50% το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής για την πάταξη της λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Υπενθυμίζεται ότι το Μνημόνιο προβλέπει αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών κατά 25% μες το πρώτο τρίμηνο του 2013.
Η ενδεχόμενη αύξηση μεταφράζεται σε τιμή εισιτηρίου 1,70 Ευρώ από το 1,40 Ευρώ για Μετρό, Τραμ, Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο (ΗΣΑΠ) και σε 1,50 Ευρώ από 1,20 Ευρώ για λεωφορεία και τρόλλεϋ.
Αυξήσεις αναμένεται να επιβληθούν και στα μειωμένα εισιτήρια τα οποία πρόκειται να διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα. Αυξήσεις προβλέπονται επίσης και τα εισιτήρια του προαστιακού σιδηροδρόμου αλλά και του ΟΣΕ.
Το ΥΠΑΝ υπολογίζει πως τα διαφυγόντα έσοδα εξαιτίας της εισιτηριοδιαφυγής στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας κυμαίνονται από 25 έως 37,5 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Η λαθρεπιβίβαση κυμαίνεται σε 15% με 20% σε λεωφορεία και τρόλλεϋ και σε 10% με 15% στα Μέσα σταθερής τροχιάς.
Αντίστοιχη είναι η κατάσταση που επικρατεί και στη Θεσσαλονίκη με απώλειες εισιτηρίων 15% εως 20% και εισπράξεων 15- 20 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά στην τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα γίνει επιλογή αναδόχων στο πρώτο εξάμηνο του 2013 και τα έργα θα παραδοθούν το 2013-14 και το 2014-15 αντίστοιχα μέσω συμβάσεων ΣΔΙΤ που θα προβλέπουν δεκαετή συντήρηση.
Όσον αφορά στις επεκτάσεις του Μετρό, του Τραμ και του σιδηρόδρομου, ο κ. Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Σταύρος Καλογιάννης ανακοίνωσαν:
*Την ολοκλήρωση μέσα στο 2013 των επεκτάσεων του Μετρό της Αθήνας προς δυτικά και νότια προάστια που είχαν παγώσει λόγω της εμπλοκής στους διαγωνισμούς της εταιρείας Siemens. Τον ερχόμενο Απρίλιο αναμένεται να λειτουργήσει η γραμμή προς Περιστέρι και Ανθούπολη, τον Ιούλιο η γραμμή προς Ελληνικό και τον προσεχή Σεπτέμβριο η επέκταση προς Χαϊδάρι. Η επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017.
*Στο τέλος του 2012 ξεκινά η κατασκευή της επέκτασης του Τραμ προς Πειραιά με στόχο να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2015.
*Στα τέλη του έτους θα είναι έτοιμο το δίκτυο προς το Ικόνιο που θα προσφέρει σιδηροδρομική πρόσβαση στο λιμάνι του Πειραιά, γεγονός που μπορεί να αυξήσει τη ζήτηση σιδηροδρομικών υπηρεσιών.
*Ως το Δεκέμβριο του 2015 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα για τις νέες διπλές σιδηροδρομικές γραμμέςστο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός και Αθήνα (ΣΚΑ) – Πάτρα, στο τμήμα Διακοφτό – Ροδοδάφνη.
ΠΗΓΗ: ECONEWS 

Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

Τι δεν μας είπαν για την υπογραφή με τη SIEMENS 15/3/2012 και την αόριστη δήλωση "7 νέοι σταθμοί σε λειτουργία εντός του 2013" - Σίγουρα;

(Ως προεκλογικό έντυπο χαρακτήρισαν την παρουσίαση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. για την συμφωνία με τη SIEMENS)

Από τον ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου αντιγράφουμε:
Δεν μας λέει όμως η ανακοίνωση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ  ΑΕ ότι α) το έργο ήταν προγραμματισμένο να παραδοθεί και να λειτουργήσουν οι επτά σταθμοί το 2009. Όλοι γνωρίζουμε ότι ένας από τους λόγους που δεν λειτούργησαν οι σταθμοί ήταν οι "μίζες" της SIEMENS στο πολιτικό σύστημα β) Η Ευρωπαϊκή Ένωση  ζητάει 245 εκ. ευρώ, εξαιτίας της μη έγκαιρης λειτουργίας των επεκτάσεων γ) Ότι ο εξωδικαστικός συμβιβασμός με τη SIEMENS έγινε με όρους Ελλάδος, δηλαδή χειρότερα και από τριτοκοσμική χώρα και χωρίς η SIEMENS να καταβάλει ούτε ένα Ευρώ ως "τιμωρία" για τις μίζες και τη διαφθορά (Διάβαζε ΕΔΩ

Υπάρχουν εκτιμήσεις ότι το σήριαλ της λειτουργίας των επτά σταθμών θα έχει νέα επεισόδια...

Περισσότερα ΕΔΩ

Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

O Δημήτρης Ρέππας "κατονομάζει" τους διαδόχους του Ραγκούση - Βορίδη για τη μη λειτουργία των 7 έτοιμων σταθμών του ΜΕΤΡΟ

Ότι και να πει ο κ.Ρέππας υπήρξε και εξακολουθεί να είναι συνεχώς υπουργός, συμμετείχε στα Υπουργικά Συμβούλια και στις κυβερνήσεις των κ.κ. Παπανδρέου, Παπαδήμου.
Διαβάστε τη δήλωση του κ.Ρέππα και το σχολιασμό στο blog του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου ΕΔΩ.

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

Να διατηρηθεί η σιδηροδρομική στα Μέγαρα. Όχι στις παρεμβάσεις που ακυρώνουν την επανάχρηση της σιδηροδρομικής γραμμής

[Το σταθμαρχείο και η σιδηροδρομική γραμμή στα Μέγαρα. Διάβαζε ΕΔΩ στο MEGARA.ORG την καταστροφή της γραμμής και της μετατροπής της σε ποδηλατόδρομο. Εμείς είμαστε υπέρ του ποδηλάτου αλλά όχι στην ακύρωση της προοπτικής της επαναχρησης της γραμμής με ελαφρύ ΜΕΤΡΟ ή ΤΡΑΜ. Διαβάστε παρακάτω την επιστολή που στείλαμε]

Πρωτοβουλία Πολιτών Διεκδικούμε
ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΔΥΤΙΚΑ

Παύλου Μελά 30, Χαϊδάρι, 124 61


Προς:  ΟΡΣΑ/ ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ

Θέμα: Να διατηρηθεί και να λειτουργήσει η παλιά σιδηροδρομική γραμμή Πελοποννήσου – Οι παρεμβάσεις του Δήμου Μεγάρων στο σταθμό δημιουργούν τετελεσμένα σε βάρος της επαναχρησιμοποίησης της γραμμής


Ένα από τα σημαντικότερα και θετικά σημεία του νέου Ρυθμιστικού είναι και η επαναχρησιμοποίηση των υπαρχόντων σιδηροδρομικών γραμμών Πελοποννήσου και Πειραιά – Περάματος.
Όμως τα έργα «συντήρησης»  ή «καλαισθησίας» που πραγματοποιεί ο Δήμος Μεγάρων υπονομεύουν το θετικό σχεδιασμό του Ρυθμιστικού.

Σε αυτή τη φάση σας καλούμε να παρέμβετε στο Δήμο Μεγάρων έτσι ώστε να μη πραγματοποιηθούν έργα που θα απομακρύνουν ή που θα κάνουν ασύμφορη την λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου με διαφορετική ίσως τεχνολογία.

Χαϊδάρι 22/2/2012